Bereikbaarheid
Van 08:00-10:00 uur, 10:45-12:30 uur en 14:00-16:30 uur is de praktijkassistente telefonisch bereikbaar voor alle vragen.
Van 08:00 en 17:00 op werkdagen uur zijn we altijd telefonisch bereikbaar voor spoedgevallen.
Van 15:00-17:00 is de balie geopend voor het ophalen van uw bestelde medicatie.
Online kunt u 24/7 uw vragen stellen aan de praktijk via het portaal.
Avond- nacht- en weekenddienst
In de avond, de nacht en in het weekend en feestdagen kunt u voor spoedgevallen terecht bij de Huisartsenpost, Dokterswacht Friesland
Wilt u weten hoe u Dokterswacht Friesland kunt bereiken?
Afspraak maken
Het spreekuur is alleen op afspraak van maandag tot en met vrijdag. Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de klacht; zij is hiervoor opgeleid en doet dit om een zo goed mogelijke inschatting te maken mate van spoed van uw klacht. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. U kunt ook zelf een afspraak inplannen via uw patiëntenportaal.
Wilt u weten of u een afspraak moet maken op het spreekuur? Kijk dan op Moetiknaardedokter.nl
Op zoek naar betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid? Kijk dan op thuisarts
Visites
Indien het om medische redenen niet mogelijk is naar de praktijk te komen, kunt u een huisbezoek aanvragen bij de assistente. Wij verzoeken u een huisbezoek zo vroeg mogelijk in de ochtend aan te vragen; bij voorkeur voor 10.30 uur. Dat geldt vanzelfsprekend niet voor spoedvisites. De assistente beoordeelt, samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
Webagenda
Via het patiëntenportaal kunt u dag en nacht online een afspraak maken voor het spreekuur
(niet bij spoed afspraken, daarvoor kunt u de assistente bellen).
Patiëntenportaal
Met Uw Zorg Online kunt u eenvoudig uw dossier inzien, afspraken maken op het spreekuur, email consulten insturen en herhaalmedicatie bestellen.
Thuisarts.nl
Op thuisarts kunt u betrouwbare informatie vinden over ziekte en gezondheid.
Moet ik naar de dokter?
Wilt u weten of een afspraak op het spreekuur nodig is?
Wetenschappelijk netwerk
Onze praktijk is aangesloten bij het Academisch Huisarts Ontwikkel Netwerk. Gegevens kunnen gepseudonimiseerd worden opgenomen in een database voor wetenschappelijk onderzoek. Gegevens zijn anoniem en niet herleidbaar tot de persoon. Hiermee hopen we bij te dragen aan goede huisartsenzorg in de toekomst!
Gecertificeerde praktijk
In mei 2024 is onze praktijk gecertificeerd en goedgekeurd volgens de norm ISO 9001, een mooie prestatie waar we als team trots op zijn!
Wij werken continu aan het borgen en verbeteren van de kwaliteit van zorg in zowel onze huisartsenpraktijk als apotheek.
Deze certificering is 3 jaar geldig tot mei 2027, wanneer we opnieuw deze normering willen behalen.
Niet tevreden?
Als u niet tevreden bent, dan bespreken we dit graag met u op het spreekuur. Wij horen dit graag zo snel mogelijk, zodat we kunnen leren en onze werkwijze verbeteren.
Als u geen afspraak op het spreekuur wilt maken, dan kunt u ook een klachtenformulier invullen. Onze interne klachtenfunctionaris zal daarna met u contact opnemen. Klik hier voor het klachtenformulier.
Mocht u daarna nog niet tevreden zijn, dan kunt u terecht bij de externe klachtenfunctionaris van Dokh. Klik hier voor de klachtenprocedure van Dokh.